Tuesday, January 19, 2010

ADMITTED 160110::DISCHARGE 180110

KERANA JUS TEMBIKAI!!!
Last friday saya, hubby chubby, mama, abah n yaya p g tgk restaurant hubby chubby n family kat presint diplomatik...after tgk2 restaurant..g minum2 kat cafe yg berdekatan.saya dgn dahaganya memesan jus tembikai...sruuuupppp minum smpai abis..mana nak p tau tembikai tu masam ka pa....lantas mlm around 8pm tuh saya berpeluh2 n x bleh nak jln tegak!aduh skit perut..memulas2...knapa???kul 12am br tercrittttt!!!!n mu***ah!!!thp hijau....mmg lembik...kul 6 am br bleh tido di jejari kaki hubby chubby!!!saya risaukan baby junior!!!tp penat trus terlena....
Then..bgun pg nak siap2 ikut hubby chubby g canteen...saya rasa smcam lagik...baby junior non gerak!!!slalu time cani dia dh grak2!!PANIC!!!trus g klinik kesihatan...check up!!masa duk tggu baby gerak sket..saya br bleh senyum sket..tp letih akibat diarrhea hanya mampu terlentok kat bahu hubby chubby.....doc check...."owh ada contraction 2:10mins nih...saya refer awk g hospital ok...kat sana diorg wut follow up"...hah...???!!
10.0am::at hospital Putrajaya...Doc buh mesin aper ntah kenama nya saya pun non tau...ikat tali bagai..then contraction again!!!br 26 weeks kut!!!x kan nak deliver dah kut...so doc takut saya terdeliver awai..(baby pre-mature) dok kata"better saya admit awk dulu key...but nuthing to worried coz x der tanda2 besar awk akan bersalin..juz ambil langkah berjaga2".....dahlar masa nak tggu admit kat wad betul2 saya kana duk dlm labor room msuk ayaq hydration coz saya diarrhea...n x da energy..mmg pucat lesi...adush...gila duk kat LR tuh!!dgr org nak deliver...menjerit lah..nangis lah...mcm2 bunyik!takoooit..smpai tekeluaq ayaq mata!!!serius takooittt!!!
3.00pm br msuk wad!...adush...
saya hanya mkn pisang!!!nasik tu are-da yg mkn...pura2 mkn...saya tggu mama's cook br bleh mkn...
skung nih saya mc 1 week..rest kat umh mama....skung still rasa x sedap perut coz angin kut...
***iktibar
-jaga mkn n minum..jgn mkan or minum di tempat yg x biasa kita mkn...
-jgn terlalu kerab mkn makanan luar
-masak sendiri (masakkah saya) maksud saya hubby chubby masak..ngeeee
-or p mkn umh mama or umh mother in law..lagi sedap n jimat...huhuhu
-minum ayaq putih banyak2....
-thanks to hubby chubby,my family,in law family,nurse2 kat hospital putrajaya n docs..
baby junior smkin active n smoga ALLAH SWT slamatkan mommy n baby junior..aminnnnnnn



5 comments:

nur rabiatul adawiyyah said...

betul tu..jangan mkn sembarangan...kwn aku baru deliver mase 33weeks..ko kena rehat dan jgn byk sangat wat keje...

jay said...

ha!jgn wat cmtuh lagik..take care baby junior tau..xnk kehilangan anak buah anymore..

RARA said...

get well soon dearie!

aZr|n said...

uda take care..jgn makan kat luaq lah pas nih. haih. risau betul aku.

mRs aGed said...

thanks atul, jay, rara n ienn...xoxo