Friday, August 16, 2013

3rd Eid Mubarak 2013

Wehuuuuu.....salam petang...acheyy hari ni 2 post!syabas pada diri sendiri...ni semua utk uolssssss...(acheyy bajet ada doploh juta readers kah?)non hado....hahahaha...x palah..saya mmg suka nak share2
so meh kita teruskan berhari raya..
3rd raya...masih di negeri Penang yang serba indah dengan makanan...x sabaq nak buat entry pasai makan2 di penang sebenaqnya...tp kena habiskan story pasal raya sakan saya dulu...hehehehe
Pepagi syawal ketiga saya diziarahi eh di kunjungi sahabat lama yang mcm chipsmore ni ha...maslina othaman..kawan st gorgeous saya ni mcm sekut...pasai pa nak tau dak..pasai setahun sekali pun ssh gila nak jmpa..even umh dia blkang umh saya ja pun...hehehe.....apa pun saya yg x mandi lagi baru pas mkn nasi kandaq ali..pakai la bj ala2 Christmas....hehehe..dgn syoknya dpt jmp kawan saya yg sorang ni
 maslina or mas..sgt terer math..add math..fizik..semua calculation dia terer lah
homework math saya dia la yg tlg buatkan..bukan buli tp minta tolong..hahaha
dia cikgu kat ipoh skrg.....
kawan dunia akhirat!anak dia homey sgt!

Then relax2 kat umh...kasi perut tenang dulu...petang nnti ada reunion lagi dgn budak SKTL....kali ni kat rumah radin plak...dlm kui 5pm kami berkumpul..pot luck raya kata ko..almaklumlah radin tu membujang lagi..and mak dia pun dah x dak..adik badik lain sibuk beraya umh in law..so tinggai dia sorang..kami pakat2 la bawak makanan...saya bawak apa???x pyh gadoh masak lah haih..order pizza sudeh..hahahaha..dasar pemalas kannnnn
 childhood friends...
mmg meriah uolssss..yg bj pink tu memeriahkan suasana
dayana or dena..mmg mulut mcm bertih jagung!
hahaha
 the others half
iman n boyfie n tuan rumah..radin
 lagi half...eh ka same person...owh tak
bj melayu choc tu matt n baizura yg tudung hitam tu
 adik badik 6 zawiyah...
lynda.tielia.myself n ujah
 long time no see ujah...slim melim..anak 2 okay..tabik spring ahh
siap buat master ko...uishhhh tercabar nih...

Ok chit chat2...gosip2..then nk dekat maghrib br igt nak blk....pas ni masa utk sedara mara plak...so blk umh tok saya kat tanah liat..tempat berkumpul adik badik..sesi salam n kutip duit raya...yeay!!!mmg meriah uolssss family saya is besaq ok...mmg every year kena tukaq duit raya manyak!x pa asalkan dapat syok kan budak2 n mokcik pokcik...hehehe...slalunya every year kami buat bbq...tp kali ni nak kelainan..moh kta bersteamboat!...ala2 seoul garden gitew.....pastu tobat nak mkn fishball sebulan...melambak lambak!
 setting tempat dulu...ada tiga pot..satu kanak2
2 lagi utk dewasa!
kanak2 paling meriah..depa mkn x hengat punya
 ha see..kanak2 makan!pandai plak tu buat sendiri!
bagus2.....
 then selesai isi perut....marilah isi poket dengan duit raya
bagi yg dah keja mmg poket kosong laaaa....hehehe
 ha beratoq beratoq!!!sampai kluaq umah punya panjang..
ni pun ada yg x blk ni...
cousin saja dekat 50 org kut
then anak buah dah 15 org kut..
so kira tok ayob n zainab family dah smpai 3rd generation!hebat!
 nampak sofea di mana!!!sorry la mata hantu tu..dah edit..tp x bleh nak hilang
sofea ni satu kes...dia x mau main ngan kazen2 dia kat kampung..
duk teperuk je lah dlm umh...ayooooo
masa beratoq kutip duit raya ni pun..nak melekat ja ngan acu n unc min dia
sesi beratoq masih berlangsung...igt senang nak bg depa duduk diam...
seminit pun x bleh diam...habis sora ngan budak2 ni
meriah uollsssss! 
picture tuan tanah kedarung sorang2 ms malam tu adalah non hado
so repost ja from ig saya
sibuk sgt kut..x dan nak selfie!!
retis ka hg noks!!!hehehehe

habislah sudah sesi beraya-raya sakan saya di penang...pasni x dak dah kut entry pasal raya....owh ya raya sblh mentua??mentua saya pun blk umh mentua beliau..jd sekiranya turn raya blk penang..mmg akan beraya sakan di penang...smpai raya kelima gitew....saya akan beraya dgn mentua sehari sebelum raya(ke rumah nenek suami)...in law saya akan blk kl pada raya ke3..jadi tidak enaklah saya nak blk ke rumah mentua di kl pada raya ketiga..wut the hekk nak beraya kat kl derrrrr.....hahahaha...dasar menantu hantu kan!!!!!!!x palah hubby chubby dah biasa cam gitew pun...lagipun kami bukan selalu blk penang pun kan....so nxt year raya sblah hubby plak...ketawa dlm tangisan lah..sendu...huhuhu
k dah penat type dah ni...
babai...
selamat ber weekend!!

No comments: