Saturday, February 2, 2013

Masa Pantas Berlalu

urmmm..dah masuk februari kan...cepat betul masa berlalu...dlm masa yg singkat ni mcm2 benda yg berlaku...saya rasa bnyk kesedihan dari kegembiraan..apa pun saya redha atas ujian dari Maha Esa ini...ujian dan dugaan diberi kepada umatnya agar kita tak lupakan dia, dan meminta kita supaya beringat dan memohon kepada NYA..Ya Allah..................
entahlah...kadang2 rasanya hidup ini tidak adil.....kenapa?di mana silapnya?
walaupun dimulut mengatakan redha, tp di sudut hati kecil menidakkannya,, cuba mencari di mana celanya sehingga kami sekeluarga diuji macamni....
setakat ini hanya mampu berdoa dan berserah kepada Yang Maha Esa...sihatkanlah, sembuhkanlah, panjangkanlah umurnya,kembalikanlah keceriaan kepadanya....
MAMA.........................

ya mama saya sekarang sedang bertarung dan berlawan dgn penyakit yang amat digeruni oleh semua kaum wanita iaitu Breast Cancer stage 2...................
mujurlah kami tau cepat, early january dimana ketika itu bnyk ahli keluarga saya demam2..rupanya ada khabar berita yg kurang enak utk didengar.......tanggal 29 january bermulalah kehidupan mama saya tanpa mahkotanya (left breast)...sehingga kini masih di hospital, menjalani rawatan selepas operation......

insyaallah saya akan tuliskan kisah mama saya...insyaallah....saya akan cuba kumpulkan kekuatan utk mengarang kisahnya, supaya generasi saya akan datang boleh membacanya dan tahu betapa kuatnya mama saya melawan penyakit itu...........

end


***serabut kepala skarang

2 comments:

nur rabiatul adawiyyah said...

Sabar ye mel...aku doakn mama ko cpt sembuh

mRs aGed said...

atul:thanks yer....