Friday, December 14, 2012

Gaduh2 Manja


gaduh manja?adaka?hehehehehe...punca gaduh mcm2 kan....apa pun punca nya kita kena pandai tackle balik, cthnya one 2 one ngan pasangan, if x bleh, try guna IT plak cthnya guna what's app ka, bbm ka..or guna fb ka tp kut msglah..jgnlah kut wall plak nak discuss hal rumah tgga!x manis okeh...blog pun boleh....tp...walaupun kat blog kita bleh nak tulis apa saja, kita still kena jaga hati org lain, saya pun bnyk belajar dari kesilapan yg lalu, yelah bila dah syiok menaip..kita main tulis ja kan...tp x sedaq org lain bc (yelah bkn blog private kan ,so suma org bleh bc) depa terkucil hati....so x syiok kan...boleh jadi gaduh woooooo.....


selain dr itu, kita jg boleh luahkan kat seseorg!that's why we need bff!kat diorg lah tmpat kita mengadu domba and kekadang tu depa akan bg nasihat kat kita kan, at least kita ada idea nak solve problem kita mcmana kan....urm i love my bff!u know who u r....thanks a lotttttt!!!!!!!at least lepas dah luah ringan skit beban kita ni, n kita boleh try nak memperbaiki kelemahan yg kita ada...yelah masalah yg datang tu x semestinya datang dr sebelah pihak ja, kekadang diri kita jgak terlibat dan membangkitkan masalah itu kan,so sebelum aku tuduh hang, hang tuduh ak.. cermin2 diri dulu okay..saya pun ckp kat diri sendiri nih :)

urmm bagi saya dlm rumah tangga ni, mmg lah ada pasang surutnya..bknnya 24/7 kita happy kan.kekadang ada jgak dilanda badai or ombak tsunami, kalau ombak rindu mmg saya terima selalu lah :) heheheeh.....
tp satu ja, saya nak igtkan...jganla nak bergaduh atau bertekak depan anak2...sgt x loike okay..cuba kalau kita sendiri yg menghadapi situasi tu, parents kita gaduh depan kita...aiyooooo tensi!!!!

setiap hari doa supaya jodoh kita dgn pasangan kita kekal hingga akhir hayat......mmg kalau boleh nak sehidup semati dgn pasangan kan.....berdoalah....tawakal lah kepada yg MAHA ESA, sesungguhnya DIA yg MAHA Mengetahui dan DIA juga yg merangcang segalanya.......doa yg baik2 utk pasangan kita, doa yg baik2 utk keluarga pasangan kita jgak..jgan ada perasaan benci dan cemburu dgn family pasangan kita....
AMINNNNNN

ha tudia panjangkan entry kali ni....membebel kunun....actually saya tulis utk peringatan diri saya sendiri jgak..bila dah rasa ada sumthing wrong dgn relationship kita, we have to do sumthing..we need to find kat mana salahnya...jgn cari kesalahan org lain...cuma share dgn org lain, bukan kerana nak aibkan pasangan, tp utk mencari pendapat2 dan cuba utk berubah kearah kebaikan....insyaallah...........
k babai, sharing is caring :)


**counting days for my birthday :) wink!

No comments: