Friday, December 21, 2012

My Laundry: Self Service Laundry

Almaklumlah sekarang kan musim hujan, justeru kedai dobi adalah sgt menguntungkan..semua pakat p basuh baju kat dobi..eh ka saya ja yg p basuh kat dobi...hehehehe..dak kut..mesti ada punya kan kan kan :).....tambah2 yg duduk kat 'rumah burung'....adui, dah la tmpat mensidai kain adalah sgt terhad!pastuh bila hujan habis lencun baju...kena basuh skali lagi then sidai lagi, then hujan lagi!lama2 mereput baju mak noksss...ok sudah2 membebel, meh nak share skit kedai dobi self services ni...canggih uooolsss..ka saya ja yg jakun....ngeh..
ok kedai dobi ni terletak dekat Presint Diplomatik,  Putrajaya...shop lot dia blakang skit, mcm tersorok...dia berhadapan kedai mydin sebelah kedai mamak apa nama ntah..lupa la plak..sorry..
sediakan wang syiling secukupnya ok, depends on longgokan baju anda :)
 waktu perniagaan adalah dari 7pg hingga 12mlm......everyday!so waktu saya p mendobi adalah hari sabtu :)
nak cuci baju pakai machine ni...just follow instruction tu,then masuk syilling tekan on!senang...owh tapi saya x penah mencuci kat situ, saya hanya dryer ja :)...basuh baju kat umh dulu, then masuk dlm bakul bwk p dobi then dryer!balik umh longgok dlm bilik laundry....heheheh...lipat???ntah bilalaaaa...biaq tinggi smpai kena kipas kut baru ada kesedaran..adui.....
 dryer!owh ini adalah penyelamat di tatkala hari hujan...sgt senang........
 basuh di bawah, keringkan di atas!senangkan :)
sementara tunggu basuhan dan keringan siap boleh la p mencekik kat kedai mamak sebelah......coz skali basuh 40mins, dryer pun 40mins...sbb tu saya basuh dirumah, just keringkan kt sana....and saya x lepak kedai mamak sebelah, tu yg x de picture kedai mamak..saya makan kat kedai in law saya lah.....hehehehe..owh x penah story pasal restaurant in law saya kan....ok nntilah satu hari nanti...
selamat mendobi!


**esok adalah birthday saya?agak2 ada surprise dak kali ni?yg tau hanya x dpt wishlist...sob sob sob....eh x pa lah, dah tua2 x payah hadiah2 sgt lah....hadiah kasih sayang pun cukup kannnn....

No comments: