Tuesday, February 10, 2009

SAYA DILANDA FOOD POISONING!

MONDAY!
pepagi bgun siap2 betolak ke Sabak Bernam..singgah Kuchai lama pick up cinda...then dlm kul 8am herak ke Kampung..singgah kat tanjung karang 4 break1st..saya mkn spageti (aby buat smlm,saya panaskan pagi td)..pas dah mengisi perut yg lapaq tuh..cam besa saya termuntah2..saya mmg cam nih 2,3 hari nih..mkn ja nak munnnn!!saya kekadang marah ngan diri saya sndri!smpai abby bekalkan plastic kat dlm keta..coz dia dah tau saya punya perangai yg burok nih....then after sesi memuntahkan makanan yg dimkn td..kami truskan perjalanan...smpai kat Kampung dlm kul 10 lebey....tgk keadaan atok yg sakit..mmg kesian la jugak kat dia...dia sakit rupanya jatuh motor kerna mengejar org mencuri pisang di kebunnya!loh..kesian dah lar pisang dicuri pastuh atok saya jatuh motor plak...iskk kurang ajar tul org yg curi pisang tuh!...then activity kat kampung Sabak as usual..p pasar beli lauk yg mak nak masak..seb bek mak x beli TEMPE!!iskk saya ngeri dgn TEMPE!sesi masak dan lunch dah sudah...rest jap...then siap2 utk blik Key elle...dlm kul 3 lebey camtuh..kitorang pun gerak blik tinggaikan Atok n nenek...smoga atuk cepat sembuh..aminnn..blik berkonvoi ngan mak n ayah...singgah klang umh acik lely jap..pastuh dlm kul 6 smpai key elle...saya n abby chubby x singgah pun umh mak..juz antaq brg yg mak tumpangkan dlm keta kami, then kami trus blik...b4 that singgah umh mama jap antaq mushroom yg saya beli kat kampung td..then blik ke teratak kecil...blik umh mandi2..siap2 esok nak keja..pastuh saya mkn lagi spageti yg aby chubby wat smlm..rasanya its still in good condition..tu yg dgn yakinnya makan!then masa nak tidoq!

TUESDAY!
dlm kul 1230am...tetiba perut saya mcm ado tornado!!berpusing2!!!saya tetiba muntah2!!dan cirit birit!!!!sampai lembik..saya tidoq didlm bilik air smpai kul 4am!!kesian abby chubby!kena berjaga kerna saya!dia nak bw p emergency saya mmg x larat gila nak jln..nak bgun jar tercirit!!cano!!saya dah takooit!ayaq mata tok sah ckp ahh..mmg smpai x larat nak nanagis!then kul 4.30am tuh br bleh bgun p tidoq kat katil..kesian abby chubby!...terjaga dlm kul 630am...omg!!!its still mcm tuh gak..abby chubby call mama..mama kata bw trus g emergency!kul.730 masuk emergency...saya muntah di hospital..habis! kesian cleaner tuh kena bersihkan..to nak wut cano..saya non tahan lagik!!dr trus cucuk ubt tahan muntah b kena masuk 2 botoi ayaq!saya mmg lembik abis...admit sekejap till kul 11am..kesian abby chubby lagik dia lmbat masuk keja rinih..so dr ckp say dah ok....mmg saya rasa dah ok sket..dr bg sya blik..MC lagik 4 today!!last week saya dah MC wed n Friday!saya berehat kat umh mama...tidoq bgun mkn bubur!sya mmg x leh nak mkn menda heavy lagik..nanti munnn+cirit!then after lunch+mkn ubat tidoq lagi!7pm bgun mandi then duk kat dpn pc...saya takooit tertidoq lagik..nanti pening kepala plak tidoq lelama!then tggu abby chubby pick up saya...esok saya akan mula kerja seperti biasa...hopefully perut saya akan ok..insyaallah!aminnn....
memang nazak kalau kita kena FOOD POISONING!
"berhati-hati ketika makan!jgn mkn makanan yg dah BASI!!!"nasehat DR pada saya pagi td!
kepada reader blog saya nih...ingt lah pesanan ini ya!
-end-

7 comments:

RARA said...

weii. aku pon kalau cirit birit mesti tidoq dlm bilik ayaq punya! hahaha. anyway good to hear that u getting well!

aZr|n said...

kesian hang. semoga cepat baik. miss u darl.

mRs aGed said...

thanks kengkawan..hari saya makin better..dah masuk ofis dah pun..

Unknown said...

baru nak wish get well.. tak jadi la.. hehe

p/s: tempeh sedap apa?????!!!!

mRs aGed said...

tima kasih kerna ada niat gaks supaya cepat sembuh...
TeMPE itu sedap bg en alexander tp bg saya NON SEDAP lgsung!

nur rabiatul adawiyyah said...

ko btl2 dah ok ke ni?risau aku ngan ko ni...

mRs aGed said...

ok dah sket atul..
tp still kena pantang mkn sket..