Tuesday, December 23, 2008

SURPRISE+SIMPLE+MEMORABLE

PAGI
smlm adalah birday saya! juz a simple celebration from family sayang saya....bgun pagi cam besa..juz tlewat sket..mama sempat wish masa saya tgh mandi! he3x!!!then siap2 nak g office...saya tlah memberanikan diri utk berubah...saya mengenakan hijab hitam+kemeja+kain.....then ble kuar blik nak salam abah sayang..abah kata "aik hr nih ada bc yassin ka kat office?"....saya kata"perli la tu!menci aaahh...owg semangat nih"hehehehehe..padahal saya tau abah mesti suka...saya pun dengan dak dik dut(bunyi jantung)....smpai office..oklah..penerimaan yg agak memuaskan....then tgh dlm kesibukan membuat kerja dan muka yg berseri-seri ala-ala ayu gitu (matilah mengaku ayu!paaaang skali bg sedaq!) tetiba dtg sorang mamat nih..bw a bouquet of roses!n present!saya ngan muka tekezuuut..."aik apa nih dik...sapa bg nih??"adik tu ngan selamba jawab"itu rahsia kak,kak ni CIK nurulhuda ke?" saya pun aaaaahh saya la tuh...dengan muka yg cuak gla! (dlm ati dah lompat-lompat mcm ungka!)sapa bg nih...takkan aby kut..aby mana da kat sini???pastuh trus call aby sayang...rupa-rupanya sah mmg dia yg bg..dia dah plan sblum p kursus lagik!......saya dapat 8 kuntum bunga rose merah+secret present(hehehe)....masa2 yg dilalui kat office tuh dihadapi dgn senyum sokmolah!
PETANG
Then petang g canteen mak...saya singgah beli pizza sbg buah tgn...dr aby g kursus..saya tak p umh mother in law saya(saya mentua yg derhaka ker??aaaahh taaaakouiittt!)...masuk ja...mimi kata"kak mel hepi buzday! jumlar mkn kek..mak ada beli kek!"..alahai terharu 2 saat jap!mak mentua saya nih mmg sentimental sket....apa pun thanks mak!huhuhuhu...makan kek+pizza+chit chat....pas maghrib saya pun blik....
MALAM
sampai umah mam...my siblings ngan abah suma dah siap-siap...saya kata"aik nak p man nih?"abah kata "jum kita makan"saya pun cepat2 mandi n siap......then kuar...g amik mama yg worker holic tuh!(jgn marah yer mama)...g alamanda...juz celebrate at Secret Recipe...makan2+chit chat+gelak2....then blik..........

****thanks 2 kawan2 yg wish tuk birday saya!doakan yg baik 2 utk saya yerk....
****saya rindu aby saya!
****nanti saya update picca terbaru saya

-end-


6 comments:

aZr|n said...

So sweet of U!

Anonymous said...

assalamualaikum (sambil lalu dpn nowul)

assalamualaikum (lalu lagi dpn nowul)

manisnya bertutup.. sejuk ati aby bila balik nanti.. haha

akhirnya, dikau kembali ke pangkal jalan..

anyhow, its a gud change!

mRs aGed said...

en alexander isz : makasihlr atas puji-pujian anda!:p

cik ienn : awak pun sweet gaksz...aik jadik mai dak nih???

RARA said...

pakai tudung kaa?

akuuuuuuuuuuu?!?!!??!!??!!?!!

Fendi Ria said...

Hai Nurul,

Hepi belated befdei...... Turun bukit mertajam tak nanti??? Kalau turun, jumpa disana....

mRs aGed said...

yehuu...kami dah tau kak nana ngan abg fendi sure p BM...nanti kita p mkn nasi kandaq!